Dieta Atkinsa

Zbędne kilogramy nie powodują tylko tego że nasza waga wzrasta, ludzie otyli mają mnóstwo innych dolegliwości z tym związanych. Przede wszystkim osłabia się nasza kondycja, wszystkie narządy wewnętrzne są bardzo otłuszczone a przez to muszą pracować ze zdwojoną siłą. Poza tym nadwaga i otyłość może wywoływać u nas przeróżne choroby takie jak na przykład cukrzyca czy nadciśnienie. Dlatego też zawsze warto jest podjąć walkę ze zbędnymi kilogramami. Dieta Atkinsa należy do tych kontrowersyjnych bowiem jest uboga we wszystkie składniki odżywcze a do tego zmienia nasz dotychczasowy pogląd dotyczący jedzenia. Dawniej wszyscy uważaliśmy że to ile jemy ma największy wpływ na naszą wagę, doktor Atkins udowadnia że to nie ilość ale to co się zjada zwiększa naszą wagę. Według niego to węglowodany przyczyniają się do tycia i należy je bardzo mocno ograniczyć. Dieta Atkinsa przebiega w czterech etapach i w pierwszym z nich ilość spożywanych węglowodanów ogranicza się do 20 gram dziennie.  Dieta w  tym etapie przyzwyczaja nasz organizm do tego aby spalał węglowodany a nie tłuszcze.

Dietetyk

Jeżeli od wielu lat próbujemy schudnąć i jeśli efekt zawsze jest taki sam to z pewnością musimy popełniać jakieś błędy. Nasze odchudzanie powinno składać się z kilku etapów, równie ważna jest dobrze dobrana dieta jak aktywność fizyczna. Nasz organizm nie boi się wysiłku i dlatego nie wolno nam zapominać o ćwiczeniach.  Poza tym zawsze warto jest poznać przyczynę naszej otyłości, lekarz specjalista pomoże nam zlokalizować problem oraz dobrać dietę zgodną z naszym zapotrzebowaniem. Przyczyny otyłości mogą być różnorakie, najbardziej oczywista jest zła dieta oraz podjadanie pomiędzy posiłkami i siedzący tryb życia. jednak nasze zbędne kilogramy mogą mieć skutek także wtedy gdy na coś chorujemy. Dlatego tak istotna jest wizyta u dietetyka. Jeżeli uzna on, że samodzielnie nie damy sobie rady może nam wtedy przepisać suplementy, które pomogą nam schudnąć. Jednak kluczową kwestią jest dieta, najbardziej polecana przez lekarzy specjalistów jest dieta 1000 kcal. Zawiera ona spore ilości najważniejszych witamin i mikroelementów a przede wszystkim jest zdrowa i skuteczna.

Dieta Cambridge

Dieta która jest skuteczna to taki rodzaj odchudzania, który powoli i systematycznie pomaga nam zrzucić zbędne kilogramy. Z doświadczenia wiadomo, że nasze nastawienie jest równie ważne jak sam jadłospis. Dlatego też dieta Cambridge to swoistego rodzaju program wsparcia, który ma nie tylko opracowane menu ale także stanowi bazę osób służących nam pomocą. Grupowe odchudzanie się jest na tyle ważne, że w chwilach zwątpienia możemy liczyć na wsparcie innych osób. Dieta Cambridge to oprócz normalnych posiłków także specjalne przygotowane koktajle odżywcze, zupy a nawet batoniki owsiane. Ponadto mamy kilka różnych wersji jadłospisu, menu przygotowane jest także pod względem kalorycznym. Jak wiadomo uzależnione jest to od naszego wieku, płci oraz aktywności fizycznej. Dieta Cambridge pozwala nam regularnie i systematyczne chudnąć, dzięki czemu przyzwyczajamy nasz organizm do pewnej stałości i nie grozi nam efekt jo jo, który może być dla nas bardzo niebezpieczny. Jeśli dodatkowo nasze odchudzanie będzie wspomagane aktywnością fizyczną to z pewnością odniesiemy sukces.

Dieta jogurtowa

Jeżeli zamierzamy zacząć walkę ze zbędnymi kilogramami to nasza dieta powinna być nie tylko skuteczna ale również odpowiadająca naszym gustom. Jeśli na przykład ktoś nie przepada za wszelkimi mięsami do dieta doktora Kwaśniewskiego nie będzie na miejscu. To jak szybko chudniemy uwarunkowane jest nie tylko dobrze dobranym jadłospisem ale również naszym samopoczuciem. I tak na przykład dieta jogurtowa jest lekkostrawna i łatwa w codziennym korzystaniu. Nasze posiłki oparte są na kilku bardzo zdrowych produktach, zjadamy na przykład chude mięsa oraz ryby, ale naszą podstawą są warzywa i owoce oraz jak sama nazwa wskazuje jogurty. Owszem możemy przejść na bardziej rygorystyczną formę diety jogurtowej i posilać się jedynie produktami mlecznymi, ale możemy również przygotowywać dania oparte na bazie jogurtów. Dieta pozwala nam regularnie chudnąć oraz oczyszcza nasz organizm. Jogurty oraz wszelkie produkty mleczne mają właściwości odżywcze ale także lecznicze, przede wszystkim odbudowują nasze kości ale także wspomagają nasz układ hormonalny i obniżają ciśnienie krwi.

Dieta oczyszczająca

Skutki źle dobranej diety nasz organizm będzie odczuwał bardzo szybko, praktycznie natychmiast będziemy osłabieni i rozdrażnieni, a do tego nasza cera oraz włosy i paznokcie będą dawały wiele do życzenia. Jeżeli odczuwamy takie negatywne skutki oznacza to, że dieta oczyszczająca będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem.  Jej zadaniem jest pozbywanie się wszystkich toksyn z naszego organizmu, oznacza to, że w trakcie stosowanie tej diety mamy prawo czuć się osłabieni i rozdrażnieni i że nasza skóra w tym czasie może nie wyglądać najlepiej. Sama dieta nie należy do bardzo skomplikowanych, wystarczy aby nasz jadłospis bogaty był duże ilości warzyw i owoców, możemy zjadać także chude mięsa oraz ryby. Natomiast bardzo ważnym elementem będzie spożywanie dużej ilości płynów, musimy pić nie tylko wodę, ale również herbatki oczyszczające oraz koktajle warzywne i owocowe. Dieta oczyszczające trwa do dwóch tygodni a w tym czasie możemy schudnąć do kilku kilogramów, takie powolne odchudzanie jest bezpieczne więc nie grozi nam efekt jo jo.

Głodówka

Niewiele jest takich osób da których odchudzanie się jest prawdziwą przyjemnością. W trakcie diety musimy zmienić nasze wszystkie przyzwyczajenia, przede wszystkim należy odstawić najgroźniejsze dla nas przekąski, ale równie ważna jest także aktywność fizyczna. Dieta każdego z nas powinna być trochę inna, nasz organizm sam wie najlepiej co jest dla niego dobre. Od setek lat istnieje dieta nazywana głodówką, która pozwala nam nie tylko się odchudzić ale także oczyścić nasze ciało i umysł. Głodówka stosowana bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem i bez przygotowania może być bardzo dla nas niebezpieczna. Przede wszystkim powinny z niej zrezygnować osoby starsze lub chore, ale także dzieci. Dieta głodowa nigdy nie może rozpocząć się z dnia na dzień, musimy stopniowo przygotowywać nasz organizm do głodzenia się. W tym celu już na kilka tygodni przed dietą należy przestać jeść mięso i odżywiać się warzywami oraz dużą ilością soków, wody oraz herbatek oczyszczających. Dieta na początku jej stosowania może wydawać się bardzo ciężka i może mieć negatywne skutki.

Dieta stabilizacyjna

Nasz organizm jest bardzo inteligentny i bardzo nie lubi ciągłych zmian. Jeżeli nieustannie się odchudzamy i do tego jeszcze nie doprowadzamy naszych diet do końca to z pewnością grozi nam efekt jo jo, a jeszcze do tego każde kolejne próby pozbywania się zbędnych kilogramów będzie coraz trudniejsze. Dlatego też każda rozpoczęta dieta musi się delikatnie zakończyć a mało tego nigdy nie wolno jest nam natychmiast wracać do normalnego jedzenia. Dieta stabilizacyjna stanowi doskonały etap przejściowy pomiędzy odchudzaniem a normalnym trybem życia. tak naprawdę dieta stabilizacyjna nie musi się niczym różnić od właściwej diety, możemy tylko stopniowo zwiększać kaloryczność naszych posiłków. Należy to robić tak długo aż osiągniemy prawidłową dla nas kaloryczność. Dzięki takiemu stopniowemu przywracaniu różnych produktów do naszych posiłków nasz organizm będzie miał czas na przystosowanie się do nowej sytuacji. Ponadto dieta stabilizacyjna powinna cały czas być wspomagana odpowiednimi ćwiczeniami wzmacniającymi nasze mięśnie.

Dieta Kapuściana

Osoby, które pragną zrzucić zbędne kilogramy chcą aby ich dieta była szybka i przede wszystkim skuteczna. Żyjemy w bardzo szybkich czasach i nie lubimy zbytnio się poświęcać, nasz jadłospis powinien być łatwy do przygotowania a do tego jeszcze smaczny. Każda dieta działa na nas inaczej, jednak coraz chętniej korzystamy z tak zwanych mono diet, to dzięki nim chudnie się szybko i sprawnie. Taka właśnie jest dieta kapuściana, jej bazowym składnikiem jest zupa ugotowana na bazie kapusty i wielu innych warzyw takich jak ziemniaki, marchewki, seler i cebula. Dieta jest o tyle prosta, że nic poza tą zupą nie wchodzi w skład naszego menu. Zarówno w porze obiadu, śniadania, kolacji ale także pomiędzy posiłkami możemy w dowolnych ilościach spożywać zupę kapuścianą. Dieta może trwać od kilku dni nawet do kilku tygodni, nie wolno nam jednak zbyt długo trzymać się przy tym jadłospisie bowiem nasz organizm zacznie odczuwać braki niezbędnych mikroelementów. Dieta pozwala nam schudnąć nawet do kilkunastu kilogramów.

Dieta zgodna z grupą krwi

Nasza dieta jest mocnym wyznacznikiem tego jaki wygląd ma nasza skóra, włosy i paznokcie, ale nie bez znaczenia jest także nasze samopoczucie. To co zjadamy może być bardziej lub mniej przyswajalne przez nasz organizm. Owszem istnieją specjalne tabele żywieniowe, których celem jest przedstawienie nam najbardziej wartościowych produktów, jednak nie wszyscy możemy jadać to samo. Doskonałym dowodem na to jest dieta zgodna z grupą krwi, dzięki niej dowiadujemy się jakie składniki naszego menu będą wpływały na nas korzystnie a jakie będą nas osłabiały. Wszystkie grupy krwi można łatwo podzielić, tak samo jest z produktami polecanymi, niewskazanymi oraz neutralnymi. Dla każdej grupy krwi jest przygotowany specjalny jadłospis, dieta pomoże nam nie tylko schudnąć ale także odzyskać równowagę organizmu. I tak na przykład osoby mające grupę krwi B najbardziej będą tolerowały produkty mleczne, z kolei dla grupy krwi A najskuteczniejsza będzie dieta wegetariańska. Osoby mające grupę krwi 0 powinny jadać takie mięsa jak dziczyzna, baranina czy jagnięcina.

Diety w mediach

W kolorowych czasopismach i gazetach dla kobiet bardzo dużo stron poświęca się dbaniu o sylwetkę, opisy metamorfoz itp. Odchudzanie wpisało się niemalże w życie każdej kobiety, nawet tej, która z wagą nie miała nigdy większego problemu. Trzeba wiedzieć, że nie każda dieta będzie tak samo dobra dla koleżanki, nawet jeśli w naszym przypadku sprawdziła się wyśmienicie. Wiele gazet – poradników traktujących o zdrowym stylu życia zamieszcza porównania konkretnych diet. Jednakże diety między sobą nie różnią się tylko proponowanym menu lub ilością kilogramów możliwych do stracenia, ale przede wszystkim, jaki wpływ będzie miało na nasze zdrowie w późniejszym etapie.
Kilka lat temu bardzo popularna stała się dieta doktora Atkinsa, którą promowały znane twarzy hollywoodzkiego kina. Któż z nas nie kojarzy Jennifer Aniston? Dieta ta stała się popularna tak samo jak kultowa już fryzura Jennifer z serialu „Przyjaciele”. Miliony nastolatek i dorosłych kobiet widząc wyśmienite efekty u aktorki rozpoczęła odchudzanie. Jednak czy ta dieta jest bezpieczna i czy każdy może ją stosować?
Dieta Atkinsa uważana jest za jedną z bardziej kontrowersyjnych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jest to przykład diety niskowęglowodanowej, przez co wiele osób skarży się na skutki uboczne spowodowane usunięciem z posiłków znacznej ilości węglowodanów. Dlaczego nie jest ona zachwalana przez wszystkich lekarzy? Przeczytaj następny artykuł!